2012. január 30., hétfő

Túró rudi torta/zsiráfos-túrós


Miután Juci végre hazalátogatott Angliából, és a szülinapja is nagyon közel van, gondoltam összedobok neki egy egyszerűbb tortát, ami még pihenés is a sok biokémia tanulás közben.
Jucinak tortát sütni jó, abból a szempontból, hogy nem nagyon van olyan, amit ne szeretne. Ebből kiindulva a messzi London szűkítette a kört, nehéz ugyanis túrót beszerezni. Hogy mennyire hiányzik neki, azt nem tudom, csak reméltem, hogy jó döntés volt. A receptet a puffin blogból szereztem, kis módosításokkal. A brownie szerű tészta gyors és egyszerű, és a túrókrémet sem bonyolult összehozni.
Hozzávalók:
Tészta:
80 g étcsoki (melyből 65 g-ot megolvasztok, a többid apróra vágom)
70 g vaj
85 g cukor
45 g liszt
1 teáskanál sütőpor
1 tojás  
Krém:
fél kg túró
2 dl tejszín
7-8 dkg cukor
2 citrom reszelt héja
1,5 csomag zseléfix
8 dkg étcsoki
A tetejére 5 dkg étcsoki
Elkészítés:  
1. A tésztához habosra keverem a vajat a cukorral.
2. Hozzákeverem a tojást, majd a liszttel elkevert sütőport, majd az olvasztott csokit.
3. Egy tortaformát kibélelek sütőpapírral, majd beleapplikálom a sűrű masszát úgy, hogy egyenletesen fedje a forma alját. (nem könnyű:D)
4. 180 fokon 20-25 perc alatt megsütöm.
5. Amíg sül, kikeverem a krémet. Ehhez összekeverem a tejszínt a zselatinnal, felmelegítem (nem főzöm!) és hozzáadom a túróhoz. Belekeverem a cukrot és a citromhéjat is, és ha kell, utóízesítem.
6. 2 részre osztom a túrót. Az egyik felét rázuttyintom a kihűlt tésztára, majd 8 dkg olvasztott csokival összecsurgatom (ha egyenletesen borítja, nehéz vágni), majd hűtőbe teszem, míg megdermed a csoki. 
7.A maradék túrót is rákenem, majd ismét hidegre teszem 3-4 órára.
8. Amíg hűl, felolvasztom a díszítésre szánt 5 dkg csokit, egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm, és egyenletesen eloszlatom.
9. Ha kihűlt (nem baj, ha felkapja a papír szélét, hőtágulás), összetördelem, és kidíszítem vele a tortát.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése