2012. január 22., vasárnap

Piteszerű máktorta

De hívhatnám anyázós sütinek is. De lehet, hogy csak rossz passzban keltem fel. 2 máktortát csináltam, ez tűnt az egyszerűbbnek, ehhez képest....
Mindegy, lényeg a lényeg, hogy a recept írója hiper-szuper reform sütit akart csinálni, ami se nem édes, se nem jó állagú, és a csak zabliszt meg zabtej miatt a pitetésztaszerűség úgy tapadt az ember szájpadlására, hogy fúj. De raktam hozzá még tejszínt, meg plussz olajat, cukrot, a tölteléket is módosítottam, mert kevésnek tűnt, és nem is volt finom. Szörnyű....
Na de jöttem én, átírtam az egészet, és most ezt közlöm:)
(utólagos megjegyzés: elég száraz, de meghagyom, mert mutatós:D majd továbbfejlesztem!)
Peti képe

A szőlő azért van a tetején, mert a Papika szülinapjára készült, és azt kaptam parancsba, hogy szőlős tortát kell csinálnom. A mákos jött magától, Papa imádja, remélem tényleg ízleni fog neki, ha ez nem, akkor a másik máktorta:)

Hozzávalók:
Tészta:
  • Bő 20 dkg zabpehelyliszt
  • 15 dkg simaliszt
  • 10 dkg  olaj, aztán még annyi, hogy a tészta jól gyúrható legyen
  • pici só
  • cukor (hát, passz mennyi, szórtam és kóstoltam, de kb. 8 evőkanálnyit biztos beleraktam)
  • kb. 2 dl tej/tejszín (hogy jól gyúrható legyen a tészta)
Töltelék: 
  • 25 dkg mák
  • 13-15 dkg barna cukor
  • 3 dl tej
  • 5 dkg dara
  • 1 tojás szétválasztva
  • 5 dkg vaj
  • 1 citrom reszelt héja, és felének a leve
  • 10 dkg mazsola
  • esetleg fűszer: fahéj, szegfűszeg
  • aszalt szilva a tetejére

Elkészítés:
  1. A tésztát összegyúrom, olyan egybeállónak kell lennie, de azért ne kapjon az ember ínhüvelygyulladást. Ezt a tejszínnel/tejjel és az olajjal értem el.
  2. A tésztát kinyújtom, kb. fél cm vastagon, és a tortaforma aljával megegyező méretű korongot kivágva azt a kivajazott formába teszem
  3. A maradék tésztából az oldalára is nyújtok tésztát, és összedolgozom az illesztésnél
  4. (esetleg hagyok tésztát a szőlőnek:D)
  5. A mákot összefőzöm a tejjel, a cukorral, darával, tojássárgájával, vajjal, citromlével, citromhéjjal, fűszerekkel és a mazsolával.
  6. A tojásfehérjéből habot verek, és összeforgatom a mákkal, és a tésztára öntöm
  7. Kirakom aszalt szilvával, hogy ne száradjon ki a mák.
  8. Megsütöm kb. 175 fokon, amíg meg nem pirul a széle.
Ha biztosra akarsz menni, a habos-mákos töltelékét rakd bele. Vagy inkább az egész habos mákost kell megcsinálni pitének:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése