2012. január 7., szombat

Csokis-habos csodatorta, avagy egy egész napos konyhai program


Egyszer már csináltam ilyen tortát, akkor még nem tudtam, mire vállalkozom. Viszont anyunak annyira ízlett, hogy évek óta rágta a fülem, hogy a szülinapjára ilyet szeretne. Ami azért nem túl szerencsés, mert a hozzávalók nincsenek mindig itthon, és különben is, anyu szülinapja dec. 23-án van, és vizsgaidőszak is.
De idén megcsináltam, és bár a pepecselés közben néha káromkodtam, de a végeredmény kárpótolt. Annnnnyira isteni finom ez a torta, hogy csak na. (és annyira nehéz is, vettem is 4 kondibérletet, miután a felét befaltam:D)


Szóval így kell megcsinálni:

Hozzávalók:
A habkarikákhoz:
  • 3 tojásfehérje
  • 150g kristálycukor (én porcukrot használtam)
  • 75g darált dió vagy mogyoró
A tésztához:
  • 50g liszt
  • 4 ek. kakaópor (cukrozatlan)
  • 4 tojás
  • 125g cukor
A töltelékhez:
  • 225g étcsoki (még véletlenül sem kerek szám, nehogy pont annyit tudj venni:D)
  • 2 tojássárgája
  • 2 evőkanál víz
  • 3dl tejszín
  • 50g cukor
  • valamilyen piros, savanykás gyümölcslekvár (én szilvát kevertem össze somlekvárral, isteni lett!)
  • díszíteni meg vágott dió
Összesen 7 tojás kell hozzá, és megmarad 1 sárgája (amit én belekevertem a csokikrémbe:D)
Nem árt, ha elég frissek a tojások!
Elkészítés:
  1. két tepsibe sütőpapírt rakunk, és mindkettőre rajzolunk egy 18 (vagy 24) cm átmérőjű kört
  2. a habkorongokhoz a tojásfehérjét egy csipet sóval és pár csepp citromlével kemény habbá verjük
  3. hozzáadagoljuk a cukrot, majd belekeverjük a darált diót/mogyorót
  4. a habot a papírokon kijelölt körökbe osztjuk szét, és belekenjük, majd 1 órára bedugjuk a sütőbe (csak 150 fokosba!!!)
  5. 1 órán át sütjük, majd utána a kikapcsolt sütőben hagyjuk zárt ajtó mellett még fél órára száradni (közben kimértem minden mást a krémhez meg a tésztához, csak az időspórolás miatt)
  6. ha kész, kivesszük, hagyjuk teljesen kihűlni, és óvatosan lehúzzuk róla a papírt (én nem vettem komolyan, le is tört egy darab #&@đ+%!)
  7. a tésztához először összekeverjük a lisztet a kakaóval
  8. a tojássárgájákat habosra keverjük a cukorral
  9. a tojásfehérjét sűrű, de nem kemény habbá verjük
  10. majd a lisztet és a tojássárgáját óvatosan a habhoz adjuk, és összeforgatjuk
  11. ezt az egészet egy kikent 18 (vagy 24) cm-es tortaformába töltjük, és kb. 40 percig sütjük 180 fokon.
  12. a csokikrémhez megolvasztjuk a csokit, majd kicsit félretesszük hűlni
  13. a vizet a tojássárgájához adjuk, elkeverjük, majd hozzákeverjük a csokit is (ha túl forró a csoki, megfőhet a tojássárgája!)
  14. ezután gőz fölött még egy kicsit melegítjük, majd hagyjuk kihűlni az egészet
  15. a tejszínt felverjük a cukorral, és a csokis trutyihoz keverjük, majd az egész mehet a hűtőbe
  16. már csak a tortát kell összeállítani:
  17. a tésztát vízszintesen kettévágjuk
  18. a sorrend: habkorong - csokikrém - tészta egyik fele - lekvár - csokikrém - másik habkorong - csokikrém - tészta másik fele - lekvár - csokikrém, ami már az oldalára is mehet
  19. díszítjük, és hagyjuk kicsit összeérni az ízeket
 Tippek: az emeletes építkezés alatt elcsúszhatnak a rétegek, és a krém is túl híg lehet, de ez van:D Ja, és a recept 18 cm átmérőjű formát írt, de nekem csak 24 cm-es volt, és így is tökéletesen sikerült.

Nyamm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése