2012. január 13., péntek

Brownies

Vagy csokis atomsüti, ahogy Zoli barátom hívja:)
Szeretem én a sütiket, de az egyszerű piskóták nekem túl szárazak. Általában amit keverni kell, majd beleönteni egy tepsibe és megsütni, az ebbe a kategóriába tartozik.  A megoldás lehet krém, lekvár, vagy egy pohár tej, esetleg egy másik recept, pl. ez:D
Ezt a receptet azért imádom, mert a dióallergiásokon kívül mindenki oda van érte, pofonegyszerű megcsinálni, és baromi gyors is. (fél óra)

Forrás: liveandtaste.hu
Hozzávalók:
  • 10 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg étcsoki (50%-tól, ízlés szerint) durvára vágva
  • 2 nagyon púpos evőkanál kakaópor
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 1 vaníliáscukor
  • 1 evőkanál nescafé pici forró vízben feloldva, vagy 1 púpos teáskanál őrölt kávé
  • 2 tojás
  • szűk 1 dl olaj (semleges ízű, az olíva nem jó ötlet:D)
  • durvára vágott dió a tetejére
Elkészítés:
Az összes száraz hozzávalót összekeverem egy tálba, majd a tojást külön felverem az olajjal (nekem van ilyen shaker szerű cuccom, abban szoktam), és beleöntöm a szárazak közé. Az egészet vagy egy kivajazott/sütőpapíros tortaformába teszem, vagy kis tepsibe. Nem az a folyós típus, én a kezemmel szoktam belenyomkodni egyenletesen az edénybe. A tetejét megszórom a durvára vágott dióval, és beteszem a kb. 175 fokos sütőbe 18-20 percre. Ennyi:)
Melegen és hidegen is finom, de forrón ne vágd fel, mert morzsalékos lesz. Langyosan már lehet. Ínyencek rakjanak rá egy gombócnyi vaníliafagyit, vagy tejszínhabot, esetleg mindkettőt, majd menjenek el maratont futni:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése