2012. november 30., péntek

Töltött paradicsom


Ezt a receptet a jónős oldalról már nagyon régen ki akartam próbálni (persze változtattam picit rajta, de csak alig), de itt mindig csak koktélparadicsom van, abból meg nyilván elég nehéz megcsinálni. Mire pedig eljutottam oda, hogy vegyek magamnak normális paradicsomot, már csak az ízetlen üvegházi volt, és nem volt olyan jó nyári illata. Szóval lehet ilyet télen is csinálni, de tessék megszagolni előtte a paradicsomot, nehogy valami kőkemény izét vegyetek, mint én! De amúgy nagyon finom, és biztos fogok még ilyet csinálni. Ja, és én a múltkori pirítósos salival ettem, jól passzolnak egymáshoz.


Hozzávalók:

  • 4 nagy paradicsom
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma, de nem muszáj, csak én mindenbe teszek, mert imádom
  • 1 pohár rizs megfőzve
  • bazsalikom, só, bors
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • sajt (lehet mozzarella, trappista, gouda, vagy ami éppen van otthon
Elkészítés:
  1. A paradicsomoknak levágom a kalapját, és egy tálba kikaparom a belsejüket, vigyázva, hogy ne szedjem szét őket, hiszem ebbe akarom majd visszatölteni a rizses cuccot. 
  2. Az üres paradicsomokat picit besózom, és fejjel lefelé egy tányérra borítom őket. A kalapokat sem dobom ki, az is kell később.
  3. Közben megfőzöm a rizst (1 egység rizs, két egység víz és pici só)
  4. Egy serpenyőben az olajon megfuttatom a hagymát, majd a fokhagymát is, majd hozzákeverem a paradicsomok belsejét, fűszerezem, és kicsit összerottyantom. Ha kész, hozzákeverem a rizst is.
  5. Fogok egy tepsit, a rizses töltelékkel megtöltöm a paradicsomokat, majd ráteszek a tetejükre egy-egy darab sajtot, majd ráhelyezem a kalapjukat. A sajtot lehet a paradicsom aljába is tenni, és arra a rizst, ez ízlés dolga.
  6. Ha maradt egy kis töltelék, azt gombócokba a paradicsomok mellé lehet tenni.
  7. Mehet az egész a sütőbe, 180 fokon kb 15-20 percre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése