2012. november 4., vasárnap

Fóliában sült hal


Maradt egy kis spenót a múltkorról, és volt még egy pár hal a fagyasztóban, innen jött az ötlet, hogy fóliában kéne ezeket összerottyantani. A krumplit meg egy képen láttam a printeresten, és azon nyomban eldöntöttem, hogy nekem ilyet KELL csinálnom :D A kettőt összehozva pedig egy tökéletes vacsi állt össze.


Hozzávalók: 
(én most 3 emberre csináltam)

  • 3 szelet hal (tengeri, afrikai harcsa, ami éppen van a fagyasztóban)
  • 1 citrom
  • friss spenót (én 2 jó nagy marékkal használtam)
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • kb. 9 koktélparadicsom
  • 1 dl tejszín
  • 1 csapott evőkanál vaj
  • só, bors, egyéb fűszerek (bazsalikom, rozmaring)
  • 6 kisebb krumpli vagy 3 nagyobb
  • olívaolaj
  • reszelt parmezán, de csak a felvágás kedvéért, ha épp nincs otthon, akkor nem baj :)

Elkészítés:

  1. A halra ráfacsarom a citromot, majd megsózom, és befűszerezem és félreteszem.
  2. A vajat felmelegítem egy nagyobb serpenyőben, kicsit megfuttatom rajta a fokhagymát, majd hozzáadom a spenótot és kicsit megpárolom (nem kell tökéletesre, a fóliában kész lesz).
  3. Hozzáadom a tejszínt, és összemelegítem, majd ezt is félrerakom.
  4. Fejenként tépek egy nagy fóliát, a közepére teszem a halat, majd a spenótos szószt 3 felé osztom és rákanalazom a halra. Melléteszek fejenként 3-3 félbevágott koktélparadicsomot, és nagyon-nagyon jól lezárom a csomagokat.
  5. A krumplit megpucolom, és bevagdosom, mintha vékony szeleteket vágnék, de úgy, hogy egyben maradjon. Beolajozom, sózom, és mehet a sütőbe. (legközelebb fokhagymás vajat kenek a szeletek közé)
  6. Mindent bepakolok a sütőbe, a halat a rácsra, a krumplit egy kis tepsibe és úgy a sütőbe.190 fokon 15-20 perc kell a halnak, a krumplinak lehet, hogy kicsit több. Ha szép pirult, akkor már jó.
  7. Ha az ember kivette és kibontotta a csomagokat, meg lehet szórni sajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése