2012. november 5., hétfő

Fokhagymakrémleves


Itt kint nagyon hiányoznak a levesek, és mivel beteg is voltam, kellett egy kis hazai, ami baciűző. Mivel nem sok idő és macera megcsinálni, erre esett a választásom, de még ez is kifárasztott, pedig a fokhagyma pucolás tényleg nem megerőltető. Mindenesetre amint kész lett, bevágtam belőle 2 nagy tányérral, este pedig a maradékot dörrentettem be:) Nyamm-nyamm!


Hozzávalók:

  • 1 fej fokhagyma (10-12 gerezd)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 krumpli
  • 5 dkg vaj
  • 3 evőkanál liszt
  • 1 liter leves (én az anyuka lefagyasztott csontlevesét használtam, de lehet leveskockából is csinálni, esetleg sima vízzel felengedni és úgy fűszerezni, mint egy hús/zöldséglevest)
  • 1-2 dl tejszín (szerintem elég 1 is, de 2-vel sem lesz rosszabb, sőt :D)
  • só, bors
  • sajt és pirított kenyérkocka, vagy egy pirítós összetördelve
Elkészítés:
  1. A vajon üvegesre pirítom az apróra vágott hagymát, majd belenyomom a fokhagymát és a felvágott krumplit is, és tovább pirítom pár percig, vigyázva, hogy ne égjen oda. 
  2. Hozzáadom a 3 evőkanál lisztet, és egy kis húslevessel csomómentesre keverem, majd felöntöm az egésszel és sózom borsozom, ha kell.
  3. Kb. 20 percig (a krumpli puhulásáig) főzöm, majd ha kész, összeturmixolom.
  4. Hozzáadom a tejszínt, és összemelegítem.
  5. Sajttal és pirított kenyérkockákkal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése