2012. november 5., hétfő

Sült bárányborda


Őszintén bevallom, még sosem csináltam bárányt azelőtt, és nem is terveztem. De a sors úgy hozta, hogy valamelyik reggel a hostanyum munkába való rohanás közben kicsapott az asztalra egy darab báránybordát, hogy süssem meg. Semmi más magyarázatot nem adott, pl. hány fokon, vagy hogy meddig kell sütni, és egyéb jelentéktelen apróságok, szóval kutakodtam egy kicsit a neten. Legalább felismertem, hogy ez borda, ez jó kiindulási alap volt :D Ezek után leszűrtem azt a következtetést, hogy a sütőbe tétel előtt serpenyőben hirtelen le kell sütni, ez a legfontosabb, a többi a receptek szerint változik. Hát megalkottam a saját receptemet:) Legközelebb majd valami szósszal is flancolok, de most maradtam a biztonságos talajon, hogy csak simán süssem meg. Amúgy utólag rájöttem, hogy ott a csöpp kis 5 kg-os ír szakácskönyv az orrom előtt, nap, mint nap, és megnézhettem volna abban is, de hát addigra már késő volt. Ez van, az internet begyűrűzött a konyhába is. Mondom ezt, miközben én is kajás blogot írok... na mindegy:)


Hozzávalók:

  • 1 csík bárányborda
  • kb. 4 krumpli
  • bors
  • 2 kisebb gerezd fokhagyma
  • minden fűszert kiírok új pontban, mert így többnek látszik a bejegyzés
  • rozmaring
  • majoránna
  • kakukkfű itt nincs, de otthon azt is tennék rá
  • olívaolaj
Elkészítés:
  1. Először is kézzel és késsel lekapargatom a faggyút a husiról
  2. Befűszerezem, és beolajozom, majd hagyom kicsit pácolódni
  3. Egy serpenyőben hirtelen, nagy lángon, gyorsan lesütöm minden oldalát a husinak (haha, útban lesznek a bordák)
  4. Beleteszem egy tepsibe a krumplival (azt is lehet sózni és fűszerezni), majd 175 fokon kb. 45 perc alatt megsütöm.
Nekem nagyon ízlett, pedig a bárányhússal eddig nem voltam kibékülve. Lehet, hogy az éttermekben ettem rosszat :D A másik pedig, hogy szeletelve is lehet sütni, és tök gusztusosan lehet tálalni, ha az ember nem rohan, mint én esténként:) Kész csoda, hogy le tudtam fotózni, mielőtt befaltuk :D
A tanulság pedig az, hogy van élet a csirkemellen túl is, és nem kell kétségbeesni, bármilyen húscafat is kerül az ember elé, mert az interneten tényleg minden fent van! 
Plágium plágium hátán :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése