2012. november 20., kedd

Apple and raisin squares, de igazából zabos-almás-répás süti


Hostanyám ír szakácskönyve igazi kincs! Egy bajom van vele, kevés benne a kép, de ez a legkevesebb. A múltkor úgy ettem volna valami almát, fahéjat meg répát, de mivel egy almás-répás sütihez sem volt vagy kedvem, vagy alapanyagom, ezért esett erre a választás, amit felturbóztam egy kis répával. Kedves ismerőseim, kik még a szagától is hánytok a répának: kóstoltátok már sütiben? Mindig eszembe jut Viktor, aki megrögzött répautáló, és mikor az orra alá toltam neki egy szelet répatortát, nem árulva el neki, hogy mivel áll szemben, 2 másodperc alatt betolta, követelve a következő adagot. Mikor pedig a bajszom alatt röhögve közöltem vele, hogy mit is evett, nem hitte el. Na ekkor felment bennem a pumpa, hiába győzködtem, hogy ebben a sütiben az ősellenséget ette meg, egyszerűen nem fogadta be a tényt. Ami egy szempontból jó, mégpedig abból, hogy aki nem szereti a répát, kóstolja meg sütiben, lehet, hogy ez lesz a kedvence:) Szóval most nem a répatorta receptjét írom le, hanem ennek a lefordíthatatlan nevű isteni sütinek, amiből kapásból 2 szeletet faltam be, és csak a bűntudat akadályozott meg abban, hogy még többet egyek. Feltűnő ugyanis, ha sok hiányzik a tepsiből :D Egyetlen probléma vele, hogy a külseje nem tükrözi az ízvilágát, vagyis ha olyan szép lenne, amennyire finom, akkor a szépségkirálynő választások helyett ezt nézni mindenki a TV-ben.


Hozzávalók:
  • 225 g liszt
  • 1 sütőpor
  • 225 g zabpehely (van az az apróbbszemű, az a legfinomabb szerintem)
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 225 g vaj
  • 225 g cukor
  • 2 evőkanál ömmm, golden syrup, én utólag vettem észre, hogy van itthon, úgyhogy juharszirupot tettem bele, de akár ki is hagyható
  • 2 savanykás alma nagylyukún lereszelve
  • 1 kisebb répa kislyukún lereszelve
  • 1 teáskanál fahéj
  • 100 g mazsola
Elkészítés:
  1. Egy tálban összekeverem a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a zabpelyhet.
  2. Egy nagy serpenyőben megolvasztom a vajat, a golden syrupot és a cukrot.
  3. Hozzákeverem ezt a masszát a zabpelyhes keverékhez.
  4. Összekeverem a reszelt almát és répát a fahéjjal és a mazsolával.
  5. A tészta egyik felét egy 24 cm-es, sütőpapírral bélelt tortaformába nyomogatom, elegyengetem rajta a répás almás cuccot, majd befedem a tészta másik felével.
  6. Beteszem a 180 fokos sütőbe 30 percre, és ha kész, még várok 5 percet, mielőtt kivenném a formából.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése