2012. november 5., hétfő

Lepketorta


Eljött a kis tündibündi rózsaszínimádó középső fogadott leánykám szülinapja, szóval nagyon a kedvébe akartam járni:) A hercegnős torta kiesett a buliból, mert egy egész Barbie babát nem volt kedvem venni csak ezért, de akartam valami kislányosat, innen jött az ötlet, hogy lepketortát kap. Egy pillangót ugyanis nem nehéz megformázni (csak annak tűnik, de tényleg nem hazudok, könnyű!). Mivel szülinapi buli is volt, így egy gyerekhorda is várható volt, tehát kellett még egy torta, így kapott alapot a lepke. Ételfesték és giccses cukorkák pedig akadtak itthon dögivel, Sadhdh pedig szereti a csokis sütiket, így lett ez a végeredmény. A krémek pedig a szokásosak: mascarpone és főzött krém, mivel ezekben érvényesül legjobban az ételfesték. A torta alapját pedig úgy találtam, hogy beírtam a google-ba, hogy jól faragható torta, és kiválasztottam azt, ami nem a szokásos uncsi piskóta. Nem is bántam meg, isteni finom a tésztája!


Hozzávalók: (2 részletben sütöttem meg, 1-1 adag ugye, egy kerek és egy téglalap alakú tepsiben)
Az alaphoz:

  • 2x4 tojás szétválasztva
  • 2x20 dkg cukor
  • 2x8 dkg porcukor
  • 2x22 dkg liszt
  • 2x8 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 2x1,5 dl tej
  • 2x1,5 dl olaj
  • 2x1 csomag sütőpor
A krémek pedig:
Mascarpone krém:
  • 500 g mascarpone és ízlés szerinti mennyiségű porcukor és vaníliás cukor ételfestékkel keverve
Főzött krém:
Díszítés:
  • Csokigyöngy
  • Tortadara
  • Színes cukrok
  • Ételfesték
  • Tortadíszítő filc
  • Stb.
Elkészítés:
  1. 2 részletben sütöttem meg a tortát, egymás után. Ehhez először kicsit homogénre kevertem a tojássárgájákat a tejjel és az olajjal, majd belekevertem robotgéppel a cukrot, és apránként a kakaóporral és sütőporral vegyített lisztet is.
  2. A 4 tojás fehérjééből a 8 dkg porcukorral habot vertem, és összeforgattam a tészta többi részével.
  3. Betettem a sütőbe 180 fokra 30 percre. Vagyis én többre, mert nem 28 cm-es formát használtam, hanem 24-est, így a belseje folyós maradt, de tűpróbáig sütöttem tovább.
  4. Ezt megismételtem egy négyszögletes, kisebb tepsivel is, de itt már elég volt a 30 perc.
  5. Megvártam, míg kihűl a torta, és az ábrán látható módon kivágtam a lepkét. Ehhez lecsaptam a torta felpúposodott közepét, majd félbe vágtam, szembe fordítottam a félköröket, és kivágtam a szárnyakat. Ami maradt, az lett a feje és a feneke a lepkének, a lecsapott tetejéből egy csíkot levágva csináltam meg a kidomborodó testet. Azért lehet szimmetrikusabban is vagdosni, mint hogy én csináltam:D
  6. Minden kis és nagy darabot (már amit lehetett) vízszintesen félbevágtam, és megtöltöttem a főzött krémmel.
  7. Ezután az alapra tettem a lepkét, elrendeztem, és megcsináltam a mascarponés krémet, aminek az egyik felébe rózsaszín ételfestéket tettem, majd bevontam vele a tortát.
  8. Tetszés szerint lehet díszíteni, nekem ez egy kicsit sok, de hát a kislány ezt szereti. Azért el tudom ezt a lepkét képzelni fehér háttérrel és sötét mázzal elegánsan kidíszítve is :) Mindenesetre nagyon finom!
  9. Egy tipp: én a buli előtti nap állítottam össze az egészet, és kitettem a hűvösre. Sajnos nem volt lefedve, így a krém berepedt, ezért is ez a sok cukor meg máz, szóval vagy aznap kell bevonni, vagy jól záródó tortadobozba kell tenni. Vagy meg kéne már tanulni fondantot csinálni, és akkor a krémnél sem csúnya, ha nem egyenletes.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése