2013. március 30., szombat

Thai uborkasaláta rákkal

Messze vagyok otthontól, és itt még locsolkodás sincs, hát milyen húsvét ez??? Szóval, hogy kicsit jobb kedvre derítsem magam, elhatároztam, hogy ha már itt vagyok Amszterdamban, ami kész kincsesbányája a keleti ételeknek és fűszereknek (lévén, hogy a múlt század közepéig Indonézia holland gyarmat volt), csinálok végre valami olyan kaját, amire otthon 1000%, hogy nem vinne rá a lélek. Az alapanyagok nagy része drága, és ritka otthon, nem hiszem, hogy a magyar átlagfogyasztó kamrájában lapulna halszósz, lime, a fagyasztóban garnéla, bár persze a hipermarketek korában élünk, és van egy pár jó hely is, ahol szuper keleti  (és mindenféle) alapanyagokhoz hozzá lehet jutni. Nálunk itthon egyedül friss koriander és menta nem volt itthon, de a bótba most pont zöldfűszer akció volt, úgyhogy még egy cserép snidlinget is hazahoztam (mert azért csinálok tojáspástétomot holnap :)) A receptet pedig a Chili & vanília blogról szedtem, bár egy picit megváltoztattam, tettem bele friss gyömbért is (mert ha már van, akkor menjen, ami a csövön kifér) és több rákot adtam hozzá. Amit még kiemelnék, az ízvilág annyira nem hagyományos, hogy először nem is tudtam hova tenni, viszont nagyon nagyon finom lett! És laktató, az eredeti recept 2 személyre írta, én, gondoltam salátazabáló révén simán bevágom egymagamban is, de szégyenszemre kudarcot vallottam, itt maradt a fele. Sebaj, holnap is van nap, majd két falat sonka-tojás-újhagyma kombó közben csipegetek belőle :) Ja, a halszósztól nem kell megijedni, ahogy én tettem anno, mikor elsőre találkoztam vele, mert nem olyan tipikus halszagú, hanem kicsit inkább szójaszószra emlékeztet, nem a büdös halra :D
Szóval néha érdemes kísérletezni, és azt sem bántam meg, hogy nem ijedtem meg attól, hogy jó sok (mármint szerintem jó sok) koriandert és mentát egyek, mert az olyan fura. DE JÓ! :)



Hozzávalók 2 személyre:
  • 1 kígyóuborka
  • 1 piros chili
  • fél lime leve
  • 2 evőkanál halszósz
  • 1 gerezd fokhagyma
  • fél diónyi frissen reszelt gyömbér
  • 1 evőkanál barnacukor (az a nagyon sötét, apró szemű, nedves típus)
  • 1 kis fej, vagy egy fél fej vöröshagyma
  • 1 nagy csokor friss koriander
  • 1 nagy csokor friss menta (ezeket nem kell sajnálni, hogy Mautner Zsófit idézzem: "nem dísz, hanem íz")
  • 20 dkg apró garnéla (nekem fagyasztva volt ennyi, utána megfőztem, pár perc elég neki)
Elkészítés:
  1. Az uborkát meghámozom, hosszában félbevágom és kikaparom a magos részt (ezt írta az eredeti recept, meg is csináltam, a belsejét meg megettem, de szerintem olyan mindegy, hogy benne van e a mag, vagy nincs, max a formája érdekesebb) és félhold alakúra karikázom fel.
  2. Egy kis tálban összekeverem a halszószt, a lime levet és a barnacukrot, hozzányomom a fokhagymát és belekeverem a reszelt gyömbért is.
  3. Összevagdosom nagyjából a friss koriandert és a mentát, felaprítom a chilit és a vöröshagymát, majd hozzákeverem az uborkához.
  4. Mehet hozzá a rák is, és a szósz, összekeverem, és lehet enni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése