2013. április 1., hétfő

Kukoricadara torta



Húsvét vasárnap szenvedtem az ágyban, amikor rám tört a "sütitakarok-demostazonnal" életérzés. Ilyenkor fusson, ki merre lát, és ne próbálkozzanak müzli szelettel, vagy sima csokival, mert nekem ilyenkor SÜTI kell. Le is vánszorogtam a konyhába a laptopommal, és rákerestem az 5 perces mikrós sütikre a neten. Nézegettem őket, nézegettem, csoki nem volt itthon, szóval a 90%-uk kiesett, míg a maradék 9% nem volt szimpi. Ekkor akadt meg a szemem a kukoricadarás mikrós sütin. Úgyis volt két nyitott csomag semolina itthon, ami lehet, hogy kukoricadara, de sokkal finomabb szemű, viszont még nem liszt. Mondom, jóóóó lesz ez, neki is álltam a receptnek, amikor is félúton előtört a bujkáló bűntudat, hogy mi vagyok én, hogy mikrós sütit csináljak, amikor rendeset is ehetnék? Azon a kis időn már nem múlik, kibírom a tésztát megkóstolva. Szóval rögtön változtattam is az eredeti recepten, és kreáltam egy tök új sütit. Jó, azért annyira nem új, de mégis más, annyira, hogy a sütési időről fogalmam nem volt, mert hasonlót ugye nem találtam a neten, csak ezt, de ez meg ugye mikrós. De nem baj, kikísérleteztem, a végeredmény pedig egy nagyon finom kukoricakása jellegű süti lett, amit biztos, hogy fogok még csinálni kisebb módosításokkal (pl. a reszelt citromhéj és egy kanál baracklekvár mehet a tésztába, esetleg mazsola is)
Mivel a hostcsaládom nem nagy sütis, ezért a torta negyedét megtartották, a többit pedig elvittem a lányoknak. Az egyik lány kérdezte, hogy ez milyen torta, mondom semolina torta. Mire ő elhűlve: Mi?????? Szalmonella torta? Szóval itt kint ezen a néven futott be :D


Hozzávalók:
  • 110 g vaj
  • 2 tojás
  • 130 g cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 4 dl tej
  • 240 g liszt
  • 240 g kukoricadara
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 marék mandulaforgács (opcionális)
  • baracklekvár a kenéshez
Elkészítés:
Félbevágva, megkenve
  1. A vajat felolvasztom, és elvegyítem a cukrokkal.
  2. A lisztet alaposan összekeverem a sütőporral és a kukoricadarával, majd a mandulaforgáccsal is. 
  3. A vajas cukorhoz felváltva apránként hozzáadom a lisztes cuccot, a tojásokat és a tejet, mikor mi kell jobban bele, és szép sima csomómentesre keverem. Az állaga elég sűrű lesz.
  4. Egy tortaformába (kisebb tepsibe) sütőpapírt teszek, és belekenem a tésztát. Mehet is a 180 fokos sütőbe 45 percre. Nekem a közepe egy icipicit lágy maradt, de abszolút nem zavaró, szépen félbe lehetett vágni, a teteje pedig megkérgesedett.
  5. Hűlni hagyom, majd kettévágom, és megtöltöm baracklekvárral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése