2013. április 14., vasárnap

Ballymaloe csokoládés mandulás gâteau (torta)


Jeles esemény közelgett, mégpedig egy szülinap, melyre feltétlenül tortát kellett sütnöm. Hostanyukám fel is csapta a Ballymaloe cooking course szakácskönyvét (imádom, zseniális egy könyv) és 2 torta közül választottunk. A diós sem volt rossz, de ez a csokis mandulás csoda már elég régóta ott motoszkált a fejemben, hogy készítsem el. Mivel elég sok csoki meg mandula is kell bele, nem éppen egy olcsó mulatság, de annyira nem is vészes. Viszont aki fogyókúrázik, az most ikszelje ki az oldalt, mert már a látványától is 2 kg-ot hízik. Szóval a kérdés eldőlt, megcsinálom, és a megfelelő alkalom is eljött: a kutya 1 éves szülinapja.... igen, jól olvastátok, a kutyáé. Én csak reménykedtem, hogy nem a kutya fogja megenni, de hát ez van, nem nagyon vagyok a magam ura. Azért mikor kész lett, és leültünk az asztalhoz, és a kutya is megkapta az általam készített kutyakaja tortát egy csonttal megspékelve megnyugodtam, és a szívroham és szörnyülködés csak akkor jött rám, mikor egy jó nagy szelet a kutyatálban landolt. Hát no comment,  inkább nem is gondolok erre. Viszont a torta nagyon finom, de nagyon tömény, nem kispályás nassolóknak való!
Egy apró megjegyzés: az eredeti recept 3 tojást írt, és a tésztát két 18 cm-es tortaformában egyszerre kellett volna megsütni. Mivel nekem erre nem volt lehetőségem, 4 tojást használtam, és egyszerre csak 2 fehérjét vertem habbá, és sütöttem meg a tészta felével. (24-es tortaformában, szóval lehetett volna kicsit magasabb is:))

Itt már a rózsaszín csodákkal :)
Hozzávalók:
A tortához:
  • 110 g étcsoki
  • 2 evőkanál rum
  • 110 g nagyon apróra vágott mandula
  • 110 g vaj
  • 110 g cukor
  • 4 tojás szétválasztva
  • fél-fél evőkanál cukor a tojáshabhoz
  • 50 g liszt
  • 50 g mandula a tetejére
A töltelék/mázhoz:
  • 110 g étcsoki
  • 2 evőkanál rum
  • 110 g vaj
Elkészítés:
  1. A vajat habosra keverem a cukorral, majd a tojások sárgájával.
  2. Gőz fölött megolvasztom a csokit a vajjal, és ha kicsit kihűlt, hozzákeverem a rumot, majd mehet bele a tojásos masszába.
  3. Ehhez hozzákeverem a mandulát is.
  4. Kettéosztom a tésztát, és a lisztet is.
  5. 2 tojásfehérjét lágy habbá verek, majd fél evőkanál cukorral tovább keverem, és ha már kemény, akkor óvatosan összeforgatom a csokis masszával, úgy, hogy a lisztet is rászitálom. 
  6. Ha kész, sütőpapíros tortaformába simítom a masszát, úgy, hogy a közepén legyen egy kis mélyedés,
    és már mehet is a 180 fokos sütőbe. Az eredeti recept azt írta, hogy 19-25 perc, és a közepének kicsit nyersnek kell lennie, hűléskor rendbe fog jönni. Nekem légkeverésen 20 perc kellett ehhez, de mondom, nekem 24-es formám volt. Ha kicsit kihűlt, óvatosan kiszedtem a formából, és rácson hagytam teljesen kihűlni.
  7. Ugyanezt megismételtem a tészta másik felével is. 
  8. A csokis mázhoz pedig gőz fölött felolvasztom a csokit és a vajat, majd hozzákeverem a rumot. Ha nagyon folyik, kicsit lehet hagyni hűlni. Ezzel a masszával aztán megtöltöttem a két tortalapot, majd bevontam a tortát. A mandulával díszítettem, majd a gyerekek telenyomták a műízű cukros izékkel, csak hogy a kutyának jó legyen :D De legalább jól mulattunk a díszítés közben :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése