2013. május 15., szerda

Málnás csokitorta

Hostanyukám születésnapjára kerestem valamit, és mivel itt a mákot aranyárban, és darálatlanul mérik, nekem meg nincsenek meg a megfelelő konyhai eszközeim, a máktorta kiesett, akármennyire is szereti. Hüpp, én is nagyon szeretem...
DE! Ekkor a net feltúrása után rábukkantam erre a kicsit bizarr tortára, aminek a tésztájába egy egész evőkanál sót kell rakni, és maga a tészta inkább leveshez hasonlít, mint krémre, de a végeredmény meggyőzött arról, hogy megérte belevágni. Az eredeti recept málna nélkül írta le, de én fel akartam tuningolni valamivel. Vigyázat, fogyókúrázók végveszélyben! (megint)


Hozzávalók:
  • 420 g cukor
  • 150 g liszt
  • 100 g cukrozatlan kakaó
  • 1 evőkanál szódabikarbóna
  • 1 evőkanál sütőpor
  • 1 csapott evőkanál finomszemű só
  • 3 dl tej
  • 1,5 dl olaj
  • 2 dl friss, forró, erős kávé
  • 2 tojás
  • 1-2 evőkanál vaníliakivonat, aroma, vagy egy vaníliarúd kikapart belseje
  • málnalekvár
  • málna, porcukor és csokiforgács a díszítéshez
Krém:
  • 300 g porcukor
  • 4 púpos evőkanál cukrozatlan kakaópor
  • 2 dl tejszín
  • 120 g olvasztott vaj
Elkészítés:
  1. A száraz hozzávalókat összekeverem egy nagy tálban (liszt, cukor, kakaópor, szódabikarbóna, sütőpor, só (aki fél, tehet bele csak egy csipetet).
  2. Egy másik tálban összevegyítem egy robotgéppel a folyékony összetevőket (vigyázat, fröcsköl, mint a nyavalya), úgy mint: tej, olaj, kávé, tojások, vanília.
  3. Most a száraz hozzávalókhoz apránként hozzáadom a folyékony elegyet, míg egy viszonylag híg dolgot nem kapok. Ez a tészta. Mivel az állaga ilyen, felhívnám mindenki figyelmét, hogy ha kapcsos tortaformát használ, akkor mindenképpen tegyen bele próbaképpen egy kis vizet, hogy ereszt e, nehogy kellemetlen meglepetésben legyen része (sütő aljából a szén vakargászása, és egy elszúrt torta) 
  4. A tészta FELÉT öntsük bele egy sütőpapírral bélelt formába (vagy kivajazott formába) és toljuk be a sütőbe 180 fokra 45 percig. Az eredeti recept kicsit kevesebbet írt, de nekem nem volt elég.
  5. Ha kész, ismételjük meg a másik felével a tortának, így kapjuk meg a két lapot. Aki persze konyhailag  jól felszerelt, két tortaformában is sütheti egyszerre légkeverésen.
  6. Közben megcsinálom a krémet. Ehhez az olvasztott vajhoz adom a cukrot és a kakaóport, majd tejszínnel lazítom a krémet.
  7. Ha mindkét tortalap teljesen kihűlt, az egyiket megkenem málnalekvárral vagy málnabefőttel, bevonom a krémmel, ráteszem a másik lapot is, ezt is megkenem málnalekvárral, majd a maradék mázzal befedem az egész tortát, és hűtőbe teszem tálalás előtt. Lehet díszíteni akármivel, én most málnát, csokiforgácsot és porcukrot használtam.
  8. Egy tipp: ha valaki nem akarja, hogy a tálaló tányér csupa csokimaszat legyen, csíkokra vágott sütőpapírral fedje be a tál szélét, majd erre tornyozza a tortalapokat, kenje be a krémmel, majd óvatosan húzza ki, így a tányér védve van a krémtől :)
Tányérvédő papírok




1 megjegyzés: