2013. március 28., csütörtök

Banoffe pie, avagy banános-tejszínes torta


Mikor hugi meglátogatott itt kint, és ez a látogatás ráadásul a szülinapjára esett (nem is véletlenül :)) rögtön elhatároztam, hogy valami banántortát kap. Említettem hostanyukámnak is, és azt is, hogy bár én nem vagyok oda nagyon a banános sütikért, magát a gyümölcsöt mindenféle feldolgozás nélkül, max turmix formájában részesítem előnyben, a hugi imádja. Erre felcsillant a szeme, és rögtön elkezdett kutakodni a BBC recepttárában, és az orrom alá dugta ennek a banoffe pie-nak a receptjét. Nem nagyon tudom lefordítani, egy krémes, banános, tejszínes sütit képzeljetek el, aminek a krémje sűrített tejből készül. Már úgyis régóta ki akartam próbálni, hogy sűrített tej konzervet főzök órákig lassú tűzön egy lábos vízben, mert állítólag isteni finomra karamellizálódik. Így is lett :) Amúgy a süti egyszerű, csak a sűrített tej főzése tart sokáig. A torta alapja pedig digestive biscuit, ami egy teljes kiőrlésű lisztből készült édes keksz, talán nem olyan darabos, mint az otthoni Hobbit keksz, vagy a Győri édes zabfalatok, de hazai viszonylatban biztos azt használnám. Na nem kell megrémülni, ahogy én tettem elsőre, mikor megláttam, milyen bonyinak tűnik, és mennyi minden kell hozzá, nem az, és egy nagyobb hipermarketben tuti be lehet szerezni hozzá mindent. A recept kókuszos trutyit is írt hozzá, meg is csináltam, nagyon finom lett, mit finom, isteni, de talán ez már túlzás volt, így is elég édes a dolog. Viszont mindenképpen dob rajta :)
Szóval tessék csak megcsinálni, tényleg megéri!!!!! De tényleg!!!
Itt egy kép a digestive biscuitről: (a kép forrása)



Nem sikerült időben lefotóznom :(
Hozzávalók:
A karamellhez:
  • 100 g vaj
  • 100 g cukor
  • 400 g-os sűrített tej konzerv
A banoffe pie-hoz:
  • 150 g keksz (pl. győri édes zabfalatok) összetörve
  • 230 g durvára vágott pekándió, de lehet mandula vagy sima dió is
  • 75 g olvasztott vaj
  • 3 nagy banán összetörve
  • 250 ml tejszín habfixálóval felverve (persze csak akkor, ha már rákennénk a süire)
  • pár fél pekándió, vagy banánkarikák a díszítéshez (a banán hajlamos megbarnulni!!)
A karamellöntethez:
  • 125 g vaj
  • 125 g barnacukor
  • 125 ml kókusztej
Elkészítés:
  1. Korán reggel veszek egy nagy lábost, és beleteszem a sűrített tej konzervet (kibontatlanul!!), felöntöm vízzel, hogy ellepje, és a lehető legkisebb lángon elkezdem melegíteni. Nem kell forralni, elég, ha a víz gyöngyözik. Várok röpke 2-3 órát, és már kész is :D
  2. A karamellszószhoz egy serpenyőbe teszem a vajat és a cukrot, majd addig melegítem, míg egynemű masszát nem kapok. Ehhez hozzákanalazom a barnára színeződött sűrített tejet, és folyamatos kevergetés közben egyneműsítem. Ekkor félrerakom hűlni.
  3. Ha még nem tettem volna meg, összetöröm a kekszet, beleszórom egy tálba, majd hozzákeverem a durvára vágott pekándiót, és az olvasztott vajat. Az egészet belenyomogatom egy 24 cm-es tortaforma aljára.
  4. A felkarikázott banánt robotgéppel kikeverem a karamellszósszal (a sűrített tejessel), majd rázuttyintom a kekszes alapra, és hűtőbe teszem egy fél órára.
  5. Ha kivettem, akkor rákanalazom a habfixálós tejszínhabot, és díszítem. Már lehet is enni :)
  6. És ha még ez nem lenne elég, rá lehet kanalazni a kókusztejes csodát is, amihez csak egy serpenyőben meg kell olvasztani a vajat, hozzáadni a cukrot és a kókusztejet, és 3-4 percig főzni. Isssteni finom, de valljuk be, nem túl diétás :D




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése