2013. március 28., csütörtök

Rázós túrós vagy szórós túrós, vagy lusta asszony bélese


Nagyon szeretem a túrós sütiket, eléggé hiányoznak itt kint. Bár Hágában van magyar bolt, és biztos itt Amsterdamban is hozzá lehetne jutni kéz alatt, de ennyire még nem vagyok elvetemült. Mivel az itteni hüttekaas sós, nehezen lehet belőle édes túrós sütit sütni. De sebaj, voltam otthon, hoztam vissza túrót, és húzva az időt, a lejárat napján sütöttem meg ezt a sütit. A dolog pofonegyszerű, de van 2 titka: réteslisztet kell használni, különben lisztes csomók maradnak benne, és ha az ember tortaformában süti, mint én itt, feltétlenül olyat kell választani, ami jól zár, hogy ne folyjon ki a cucc az alján. Másodjára sütve rutinosan a sütő aljára tettem egy alufólialapot, hogy később kikapva elkerüljem a sütő aljára masszívan rászenesedett tojásos cucc kapirgálását. Jól tettem :) De ha az embernek van normális tepsije és réteslisztje, nagy baj nem lehet :)





Hozzávalók:
  • 25 dkg rétesliszt
  • 15 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 2-3 tojás
  • 3 dl tej
  • 10-12 dkg vaj
  • 1/2 kg túró (ha van, nyugodtan mehet bele 75 dkg is)
  • 1 marék mazsola
  • 1 citrom reszelt héja
  • porcukor a tetejére
Elkészítés:
  1. A vaj felével vastagon kikenem a tepsit/tortaformát.
  2. Egy tálban alaposan összekeverem a száraz hozzávalókat: a lisztet, cukrot, vaníliás cukrot, sütőport és a sót.
  3. A száraz keverék felét beleszórom a tepsibe.
  4. A túrót elmorzsolom, és összekeverem a mazsolával és a citromhéjjal, mehet ez is a tepsibe, csak úgy rászórva.
  5. A maradék lisztes cukros cuccal befedem a túrót.
  6. A tojásokat simára keverem a tejjel, és nyakon öntöm vele a sütit. 
  7. A maradék vajat rávagdosom a sütire, és már mehet is a sütőbe, 190 fokon kb 35-40 perc. (amíg szép piros nem lesz a teteje)
  8. Ha kész, meg lehet szórni porcukorral.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése