2012. június 3., vasárnap

Epres-habos süti


A paradicsomszezonnál már csak az eperszezont várom minden évben jobban! Olyan rövid ideig tart. És a legtöbbször, mikor anyu hoz epret, nem éri meg a sütibe kerülés idejét, mert magában, vagy turmixnak esszük meg. Ha meg mégis, mielőtt észbe kapnék, már lekvár formájában csücsülnek a polcon a kamrában. De idén résen voltam, és mondtam anyunak, hogy hagyjon nekem, mert évek óta nem tudok epreset sütni! Hát, meglett az eredménye. Mert mikor máskor lenne rá időm, mint péntek este 8-kor nekifogni. (A lekvárrá válás fenyegetése kényszerített! Meg anyu:)) És nem is én lennék, aki ilyenkor nem egy olyan receptet választ, aminek csak a sütési ideje másfél óra :D No comment. Viszont sikerült összehozni egy nagyon laktató sütit. Bár egy kicsit nehézkes volt szeletelni, és a tepsi magassága is alacsonyabb volt a kelleténél, azért elfogyott. Nem mellesleg éjjel sem kellett nekiállnom sütőt takarítani, mivel valamilyen furcsa paranormális tevékenység során reggelre tiszta lett ...:P) A "dolog" megint egy inkább finom, mintsem dekoratív süti, ezért csak munkafázis képeket teszek fel:) Viszont én kapásból dupla adagot csináltam, ismerve kis családom gyomrának befogadóképességét, de az alapmennyiséggel csinálva szerintem kezelhető sütit kaptam volna :) Szóval álljon itt A recept:



Hozzávalók:
  • 5 tojássárgája
  • 6 ek. cukor
  • csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 25 dkg puha vaj
  • 30 dkg liszt
A tetejére:
  • 5 tojásfehérje
  • 30 dkg cukor
  • 50 dkg eper (nálam volt az több is, de szokás szerint nem méregettem, szemre beborítottam a tetejét)
Elkészítés:
  1. A tésztához a tojások sárgáját a cukorral, csipet sóval és a margarinnal habosra keverem.
  2. Hozzáadom a lisztet, és sütőpapírral bélelt tepsibe nyomkodom. (vizes kézzel a legkönnyebb, és ügyeljünk rá, hogy jóóóóó magas legyen a tepsi pereme, könnyen kimászik)
  3. A tojásfehérjéket először magában, majd a cukorral kemény habbá verem, és rásimítom a tészta tetejére.
  4. Az epret megmosom, kicsit feldarabolom, és megszórom vele a habot.
  5. Mehet is a sütőbe, 150 fokon másfél órára.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése