2012. június 15., péntek

Epres brownie epres "cuccal"

 
Amikor a múltkor epres recepteket böngésztem, ez volt a másik legszimpatikusabb, de apu leszavazott, mondván a kettő nem illik össze. Szerintem pedig nem rossz, bár az epres műcsokikat nagyon nem szeretem.... A hab pedig krémsajtból kellett volna, hogy legyen, de az nem volt itthon, szóval maradt a jó öreg eperturmix. Őőőőő, viszont én nem olvastam el, hogy az epret turmixolás után le kell szűrni, mivel a kis epermagok remekül eldugítják a csövet, és a nyomástól kirobbanva az epres lé képes beborítani az egész konyhát. Nem túlzok, tényleg az egészet:D De ha az ember az udvaron csinálja, nagyon nagyon lassan és óvatosan, akkor ki lehet nyomni a szifonból :) Az más kérdés, hogy megnézném a család tudatlan tagjainak arcát, mikor azt hiszik, könnyen kijövő tejszínhabra leltek a hűtőben, amit a reggeli kávé tetejére tornyozhatnak, ehelyett a kávét szétfröcskölő epres cuccal lesz tele még a fülük is :D

Hozzávalók:
A brownie-hoz:
  • 110 g vaj
  • 100 g étcsoki
  • 220 g kristálycukor
  • 2 tojás
  • 80 g liszt
  • 30 g kakaópor
  • 1/4 tk sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg eper
Az epres cucchoz:
  •  kb. 15 dkg eper
  • 1 kis doboz tejföl
  • 1 dl tej
  • 1 csapott evőkanál porcukor
Elkészítés:
  1. A vajat és a csokit gőz fölött megolvasztom.
  2. A tojásokat fehérre keverem a kétféle cukorral.
  3. Belekeverem az olvasztott csokis vajat.
  4. Apránként hozzákanalazom a sütőporos-kakaós lisztet
  5. Belekeverem az apróra vágott epreket.
  6. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe simítom, és mehet is 170 fokra 20 percre. (a belseje kicsit ragacsos marad)
  7. Közben az epres "cucchoz" összeturmixolom az epret, majd nem felejtem el finom szitán átszűrni a levét!!!!!!!, összekeverem a tejjel, tejföllel, cukorral (ha kell, turmixgépben), és mehet bele egy habszifonba:) Én nem töltöttem tele, hanem ami megmaradt, megittam.
  8. A sütire nyomva tálalható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése