2012. június 26., kedd

Charlotte változat


Mivel végre leadtam a szakdogámat, annyi nyűg és szenvedés után, nagyon megkönnyebbültem! És az, hogy idáig eljutottam vele, az nagyrészt Zitának köszönhető, szóval a minimum, hogy csináltam neki egy tortát. Komolyan, nagyon hálás vagyok neki a sok segítségért:)
A torta amúgy sima joghurttorta alap (a Gordon Ramsey-es), mascarponés krémmel és babapiskótával, de hoztam a formám, szokás szerint menet közben találtam ki, miből mennyi kell:) Először epreset szerettem volna csinálni, de már nehéz hozzájutni, elmúlt a szezon. Mivel nem szerettem volna nehéz vajas tortát csinálni, gondoltam megsütöm a joghurtos citromtorta alapját, és majd kitalálom, milyen gyümölcsös lesz a krém. De nem lett az, csak a díszítés, maradtam az alap citromos íznél:) Ilyen babapiskótás szélet meg már nagyon rég szerettem volna csinálni, bár először féltem, hogy kemény marad, de egy éjjel a hűtőben megoldotta a problémát:)
A végeredmény pedig egy jó kis könnyű torta lett, amit biztos máskor is megcsinálok majd! (az sem hátrány, hogy tényleg egyszerű, de úgy néz ki, mintha nagyon bonyolult lenne :D)



Hozzávalók:
Torta:
  • 6 db tojás szétválasztva
  • 150 g cukor
  • 100 g liszt
  • 1 kiskanál sütőpor
  • 600 g natúr joghurt
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 1 csomag (200 g) babapiskóta, és még marad is
  • díszíteni gyümölcsök
Krém:
  • kb. 400 g mascarpone
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1-2 evőkanál porcukor (kóstolgattam, addig cukroztam, amíg jónak nem ítéltem)
  •  fél citrom leve 
  • 2 dl tejszín (nem kell megijedni, jól kijön a citrommal, csak alaposan el kell keverni, nehogy összekapja)
  • (én egy habfixálót is beletettem, biztos, ami biztos, de anélkül is jó lett volna szerintem)
Elkészítés:
  1. Bekapcsolom a sütőt 180 fokra.
  2. A tojások sárgáját habosra keverem a cukorral.
  3. Hozzákeverem a sütőporos lisztet, a joghurtokat, a citromlevet és a citromhéjat.
  4. Habot verek a tojásfehérjékből, majd összeforgatom a tésztával.
  5. A forma aljára én a biztonság kedvéért tettem egy sütőpapírt, majd belezuttyintottam a tésztát. Aki biztosra szeretne menni, az ki is vajazhatja, nekem kicsit odatapadt az oldalára.
  6. 45 percig sütöttem. (a teteje most is megpirult, mint a múltkor) Ha kivesszük a sütőből a kész tortát, kicsit magába zuhan, de nem kell megijedni.
  7. A krémhez a tejszín kivételével minden hozzávalót alaposan összekeverünk (robotgéppel, hogy kicsit habos legyen).
  8. A tejszínt külön felvertem a habfixálóval, majd egybekevertem a krémmel.
  9. Megkentem vele a tortát, az oldalát is.
  10. Minden babapiskótát elfeleztem, a darabok aljára kentem egy adag krémet (nem sajnálva), és a torta oldalára ragasztottam. Átkötöttem egy szalaggal, mert jól néz ki, és így nem esnek le a darabok :D
  11. Betettem éjjelre a hűtőbe, és csak másnap díszítettem, mert nem használtam gyümölcszselét pl. a citromokhoz,és nem akartam, hogy összefonnyadjanak. Ja, középen menta és lila bazsalikom van.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése