2012. június 6., szerda

Csokis pite krémsajttal



Tökéletes sütős program, ha már jojózik az ember szeme a különböző reverz transzkriptázok okozta sokktól. Szóval biokémia off, irány a konyha! De két hatalmas veszélye is van ennek a pitének, az egyik, hogy az ember fogyizó anyukája dühös lesz, a másik, hogy még a 4x2x20 perces teljes RubintRéka program egyben letornázása sem tudja kompenzálni ezt a kalóriamennyiséget. De azért megérte, fincsi a dolog :) A recept pedig a NoSaltys böngészésem eredménye.



Hozzávalók:
A tésztához:
  • 150 g hideg vaj
  • 50 g porcukor
  • 250 g liszt
  • 50 g keserű kakaópor
  • 1 tojás
A töltelékhez:
  • 150 g étcsoki
  • 150 g vaj
  • 3 tojás
  • 3 ek étkezési keményítő (nekem csak 1 ek keményítő, a többi az sima liszt)
  • 1 ek kakaópor
  • 250 g kristályukor
  • 1 dl tejszín (de bevallom, nálunk csak tej volt itthon)
  • 1 tk sütőpor
A tetejére:
  • 350 g mascarpone (én 500 g-os dobozból csináltam, és ami maradt, azt befaltam a hugival)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • ízlés szerint porcukor
Elkészítés:
  1. A száraz tésztahozzávalókba belereszelem a hideg vajat, és a tojással összegyúrom.Mivel nem kell pihentetni, mehet is egy tortaformába, hogy az oldalára is jusson (a recept piteformát írt, de én biztosra mentem), megszurkálom villával, majd egy alufóliát teszek rá és megszórom száraz babbal, hogy lenyomja a tésztát. Ha kész, irány a sütő, 180 fokon 15 perc.
  2. Amíg sül, a vajat a csokival vízgőz fölé teszem, és megolvasztom.
  3. A tojásokat habosra keverem a cukorral, majd belekeverem a liszttel kevert kakaót, keményítőt és sütőport. Ha jól elkevertem, mehet bele az olvasztott vaj és a csoki is, majd a tej(szín).
  4. Ha már homogén, akkor ráöntöm az elősütött, babtalanított-fóliátlan tésztára, és visszatolom a sütőbe, de már csak 165 fokra, 40 percre. Ha megsült, kérges lesz a teteje.
  5. A mascarponét egy csomag vaníliás cukorral és 1-2 evőkanál porcukorral kikeverem, majd a kihűlt tésztára simítom. Mivel nekem jó sok lett, az oldalára is tettem.
  6. Ki hogy szeretné, díszítheti is, engem sürgettek a család falánk tagjai, így csak megszórtam csokiforgáccsal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése