2012. október 11., csütörtök

Töki pompos

Tegnap eléggé rámtört a honvágy, de ugye kőkemény vagyok, rajtam, ez nem fog látszani, inkább jól kifogok a fapapucsos népségen, és megmutatom nekik, milyen is egy kó kenyérlángos. Szóval elcaplattam a boltba, felkutattam a legnagyobb tejfölt, amit lehet kapni (150 g.......), és estére megcsináltam egy nagy tepsivel ebből a szívmelengető finomságból:) Rögtön jobb kedvem lett, miután bevágtam belőle vagy két sort. De a holland hostcsalád is odáig volt érte. Szóval a tervem, miszerint ezt fogom másnap ebédelni, dugába dőlt, megették a 2/3 tepsinyit is:) Azért ilyenkor hízik a májam, höh!



Hozzávalók:
A tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 1 kávéskanál só
  • pici bors
  • 1 csomag szárított élesztő (mert itt életükben nem láttak frisset)
  • 2 dl tej
  • 1 kiskanál cukor
A feltéthez:
  • 1-2 fej lilahagyma mérettől függően
  • 450 g tejföl
  • kb 175 g felkockázott bacon vagy császárszalonna
  • fél kiskanál só
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 10-15 dkg sajt (én igazi!!! holland goudát használtam, hát isteni volt!!)
Elkészítés:
  1. Egy kelesztőtálba beleszitálom a lisztet, összekeverem a sóval és a borssal
  2. A langyos tejben egy kis liszttel és a cukorral felfuttatom az élesztőt (a szárított béna.....de azért működik) Ha valaki jobban szereti, csinálhat egy lukat a liszt közepébe, és ott is felfuttathatja az élesztőt.
  3. Összekeverem az élesztőt a liszttel és az olvasztott vajjal, kidagasztom, majd félreteszem meleg helyre,  hogy kelesztődjön. (látszik, hogy lassan elfelejtek magyarul fogalmazni)
  4. Addig egy tálban összekeverem a tejfölt a zúzott fokhagymával és a sóval, felkarikázom a lilahagymát, és a bacont is.
  5. Ha kész a tészta, kinyújtom és tepsibe teszem, majd 180 fokon kb. 5 percig elősütöm.
  6. Ha már kicsit kemény a teteje, kiveszem, és megkenem a tejföl felével, 2/3-ával, megszórom a hagymával és a baconnal, majd visszatolom, míg kicsit meg nem pirul. 
  7. Ha már félig jó, ismét kiveszem, meglocsolom a maradék tejföllel, megszórom a sajttal, és visszateszem sülni, amíg a teteje szép piros nem lesz (kb. 15-20 perc)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése