2012. október 21., vasárnap

Meggyes máktorta


Ez bizony kihívás volt, mert túl sokat akartam csinálni egyszerre. Mikor kitaláltam, hogy egy máktortát készítek az ünnepeltnek, az alapot viszonylag hamar eldöntöttem (az itt is szereplő mascarponés máktorta alapját használtam), de mivel a tejföl, mascarpone és társai kiestek a körből, a vajas krém pedig sok embernek túl tömény, ezért valami főzöttben gondolkodtam. Nagy bánatomra a vörösboros mákkrém már sok lett volna a máktortába, de még így is volt, vagy 3-4 féle krém, ami szóba jöhetett. A vége az lett, hogy menet közben dőlt el minden. Csináltam egy meggyzselét és a régi mézes-krémes receptből a krémet. Féltem, hogy túl tömény, és nehéz lesz majd, de szerintem nagyon jó lett! Bár egyes mákutálók megjegyezték, hogy túl mákos, de hát istenem, ez volt a lényeg:D Majd lesz egyszer csokitorta is, ígérem:)


Hozzávalók:
A tortaalap és elkészítése itt található.
A krém:
  • 1/2 liter tej
  • 4 evőkanál liszt
  • 20 dkg porcukor
  • 20 dkg puha vaj
A meggyzselé:
  • Egy meggybefőtt leve (a meggyet kifelejtettem a tortából, bele lehet tenni a rétegek közé, én csak díszítésnek használtam)
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • ízlés szerint cukor, ha a befőtt leve nem elég édes, nekem bőven az volt, és a krém is eléggé az, szóval én most kihagytam)
Elkészítés:
  1. A lisztből és egy pici tejből csomómentes trutyit csinálok egy habverővel, majd ha sima, hozzákeverem a többi tejet is, és megfőzöm. Ha már sűrű, leveszem a gázról, és hűtőfürdőbe teszem, mert én az a türelmetlen fajta vagyok. Ha meleg, tilos összekeverni a többi hozzávalóval, megolvasztja és kicsapja a vajat, szóval tényleg alaposan le kell hűteni! 
  2. A porcukrot habosra keverem a puha vajjal, és apránként beledolgozom a tejes-lisztes masszát. Kész is a főzött krém.
  3. A meggyzseléhez pedig ugyanígy simára keverem a pudingport egy pici meggylével, majd ha sima, az egésszel, és ezt is megfőzöm. Hagyom, hogy kihűljön.
  4. Ha kész a leírtak szerint a torta, és kihűlt, 3 lapra vágom. Ne aggódjon senki, nagyon könnyen megy, mert olyan az állaga is, és szép nagyra feljön.
  5. Az első réteget megkenem a meggyzselével, majd a fehér krémmel, és ráteszem a középső lapot. Erre megint egy réteg meggyzselé jön, majd megint egy réteg fehér krém. Miután rátettem a harmadik lapot is, a tetejére kenem a meggyzselét (nekem sok lett mindkét krémből, de a maradékot poharakba rétegeztem, jó tömény édesség, de pillanatokon belül elfogyott :D), és az oldalát bevonom a fehér krémmel.
  6. Tetszőlegesen lehet díszíteni, én most tejszínhabbal és meggyszemekkel tettem meg ezt. Ja, és ügyeljünk ara is, hogy a fehér és a piros krém illesztése egyenletes legyen, ne legyenek kimaradt foltok, mint nálam :D A végeredmény egy naaaaagyon finom torta!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése