2012. október 11., csütörtök

Hortobágyi húsos palacsinta

Ezt még a múlt héten csináltam meg a családnak, ezt is imádták. Bár igazából azt hiszem mindent imádnak, ami nem a szokásos uncsi 6 féle kaja egyike, amit a gyerekek hajlandóak megenni. Ez volt az első hortobágyi palacsintám, de nekem is ízlett, annak ellenére, hogy elfogyott a paprika :D



Hozzávalók:
A palacsintákhoz:
  • 110 g liszt
  • 200 ml tej
  • 75 ml szénsavas ásványvíz
  • 2 tojás
  • pici olaj
  • pici só
  • 50-100 g nagylyukún reszelt sajt
A töltelékhez:
  • fél kg darált marhahús (oké, sertés, de csak ez volt itthon)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 8 dl víz
  • fél dl vörösbor
  • 2 evőkanál liszt
  • 1 pohár tejföl
  • bors
  • paprika
  • A tetejére 10 dkg reszelt sajt



Elkészítés:
  1. A palacsintákhoz robotgéppel mindent összekeverek, és egy serpenyőben megsütöm. Én kicsit vastagabbra csináltam, mint a szokásos, így olyan 8 db lett belőle.
  2. A hagymát megpucolom, felkockázom, és pici olajon megpirítom, majd hozzányomom a fokhagymát is.
  3. Beleszórom a paprikát, és nagyon rövid ideig kevergetem, hogy az olaj kiszedje a szép piros színt, majd hozzáadom a marhahúst is, és addig kevergetem, míg már nem rózsaszín többé.
  4. Ekkor sózom, borsozom, majd felöntöm a vízzel. Felforralom, párolom fedő alatt, majd 5-10 perc után hozzáadom a bort is, és kicsit hagyom, hogy elpárologjon belőle. Ekkor olyan jó szotyósan néz ki, de ez nem baj.
  5. A mártáshoz leszűröm a marhahúst, és a levet egy lábosban összekeverem a tejföllel és a liszttel.
  6. A szaft felét visszaöntöm a húsra, és ezzel megtöltöm a palacsintákat, felgöngyölöm, és picit kiolajozott tepsibe teszem. 
  7. A maradék mártással meglocsolom/kenem a palacsintákat, megszórom sajttal, és betolom a 180 fokos sütőbe, amíg a sajt szép piros nem lesz a tetején.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése