2012. október 21., vasárnap

Teafilter-süti

Az ötletet még egy képen láttam régen, azóta szerepelt az elkészítendő sütik listáján, most eljutottam a tettek mezejére. Mivel recept nem volt a képhez, ezért sokáig nézelődtem a neten különböző kekszek után, de végül maradtam Mamika jól bevált citromos kekszénél. Bár lehet, hogy linzertésztából szebb felületűek lettek volna, de sebaj, látszik, hogy home-made, nem valami profi cukrász üzeméből szabadult ránk:)


Hozzávalók:
  • 15 dkg liszt
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1 citrom leve és héja
  • 1 csipet só
  •  fél tábla étcsoki és pici olaj a díszítéshez (plussz cérna és papír)
Elkészítés:
  1. A lisztet beleszitálom egy tálba, és a hideg vajat belereszelem, folyamatosan kevergetve, így nem kell órákig morzsolgatni a vajat, és nem melegszik fel.
  2. Hozzáadom a cukrot, a sót, a tojást, és a citrom héját és levét, majd összegyúrom, és beteszem a hűtőbe fél órára.
  3. Miután kivettem, 3-4 mm-esre nyújtom, és négyzet/téglalap alakúra szabdalom, majd az egyik végénél lenyesem a sarkokat. Szívószállal pedig lukat csinálok a cérnának.
  4. Mehetnek is a 180 fokos sütőbe 10 percre.
  5. Ha kihűltek, megcsokizom az aljukat, és ha ez is kész, és megdermedt, akkor jöhet a címkézés. Szerintem jópofa ajándék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése