2012. március 5., hétfő

10 perces Szabi szelet

Nem a legdekoratívabb, de cserébe fincsi:)

A napokban két köhögés közepette life.hu-s videókat nézegettem unalmamban, és akkor találtam ezt a receptet. Azért nevezik Szabi szeletnek, mert a nő Szabi nevű kollégája mutatta meg neki, hogy hogyan szokott "sütni". Férfi létére:D Mondjuk olyan is, és ezt most nem pejoratívan értem, csak mint tudjuk, a férfiak, hacsak nem cukrászok, nem sokat tökölnek ilyesmivel. Szóval lényeg a lényeg, megtetszett, mert nem kell sütni, lájtos, és pofonegyszerű. A hűtést leszámítva ez is kész van 10 perc alatt.
Állítólag nyaranta anyu szokott ilyet csinálni, de nekem nem rémlett. Viszont amikor megemlítette, hogy ő babapiskótát használ, beugrott egy epres finomság, ami tényleg nagyon hasonlít ehhez. Nem is értem, miért nem jut eszembe többször, hogy pohárkrémet, vagy ilyesmit alkossak. De azt hiszem erre mostantól rászokom, főleg, hogy így tavasszal valami könnyebbet kívánok, nyáron meg külön jól fog esni valami hideg fincsiség:)



Hozzávalók:
  • kb. fél kg háztartási keksz (szerencsés, ha nem kör alakú)
  • egy nagy doboz tejföl
  • esetleg valamennyi joghurt, ha valaki nem annyira tejföl párti
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • ízlés szerinti mennyiségű lekvár (én most3-4 evőkanállal tettem bele, 1/3 ribizlit és 2/3 szilvalekvárt)
Elkészítés:
  • Egy tál alját fedjük be háztartási keksszel.
  •  Keverjük össze a tejfölt, a joghurtot, a lekvárt és a vaníliás cukrot, ez lesz a krém.
  • Kenjünk a kekszekre egy réteg krémet, majd ezt is fedjük be keksszel.
  • Folytassuk, amíg tudjuk, úgy, hogy a tetejére is jusson krém. Nálam ez most 3 réteg lett, de tálfüggő:)
  • Rakjuk hűtőbe minimum 1 órára, de nem baj, ha több is eltelik. Ha esetleg nagyon ropog, akkor dugjuk még vissza a hűvösbe, bár az igazat megvallva engem nem nagyon zavart:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése