2012. február 24., péntek

Banántorta kókuszalappal

Szerettem volna sütni huginak egy banános-csokis tortát, de a sok recept közül valahogy egyik sem fogott meg igazán, szóval a sima banántorták között keresgéltem tovább. A puffin blogon aztán találtam egy receptet, de nem is én lettem volna, ha nem alakítom át:) A végeredmény egy kicsit törékeny tésztájú, de teljesen újszerű banános torta lett.  (legalábbis az emlékeimben kutatva nem találtam hasonló ízű tortát) Még a krém is banánpürére emlékeztetett, pedig nem is volt benne banán. Ha valaki szereti az efféle ízvilágot, annak tökéletes, és nekem is nagyon ízlett, pedig én jobban szeretem a klasszikusabb dolgokat:)



Hozzávalók:
tészta:
  • 15 dkg kókuszreszelék
  • 6 dkg búzadara
  • 10 dkg puha vaj
  • 3,5 dkg cukor
  • 1 tojássárgája
rátét:
  • 7,5 dl tej
  • 4 dkg kukoricaliszt
  • 10 dkg cukor
  • 3 dkg vaj
  • 3 tojássárgája (friss!)
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 2-3 banán (plussz még 1-2 díszíteni)
  • csoki a díszítéshez
Elkészítés:
  1. A tésztához elmorzsoltam a vajat a kókuszreszelékkel, majd összegyúrtam az összes hozzávalót. Nem kell megijedni, kicsit morzsalékos, és nehezen áll össze, de legyünk kitartóak:)
  2. Egy 24 cm átmérőjű tortaforma aljába és oldalára tapasztottam a tésztát. Itt sem kell megijedni, én kis marékkal raktam mindig az oldalára, és odanyomkodtam a lepotyogott részeket. A lényeg, hogy erősen nyomjuk.
  3. Előmelegített sütőben 150 fokon 15 percig sütöttem, majd kivettem, és félreraktam hűlni.
  4. A krémhez kis tejjel simára kevertem a pudingport, a kukoricalisztet és a cukrot, felöntöttem a maradék tejjel, majd megfőztem.
  5. A tűzről levéve hozzáadtam a vajat, és miután elolvadt, a tojássárgájákat is.
  6. A torta alját banánkarikákkal beborítottam, majd a még meleg krémet ráöntöttem, és hűvös helyre tettem.
  7. Miután kihűlt, a tetejét kidíszítettem banánkarikákkal, és kiskanállal olvasztott csokit csurgattam rá.



    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése