2012. február 25., szombat

Legelső sütieim egyike: kavart kuglóf

Van itthon egy régi szakácskönyv: Édeskönyv néven fut. 1966-ban jelent meg hazánkban, ebből következően pl. olyanok vannak benne, hogy a cukrot a vajjal fél órán át keverjük. Azóta a világ sokat fejlődött, de a receptek kis módosítással és konyhai robottechnológiával még ma is megállják a helyüket. Még manapság is ez a könyv  kerül elém az elsők között, ha ötletre van szükségem a sütéshez. Egyetlen hibája talán -de a korára tekintettel ezt elnézzük neki-, hogy kevés benne a kép:) Szóval amikor kisebb voltam, ebből a könyvből tanultam meg sütni. És ez a kuglófrecept egyike volt azoknak, amiket teljesen egyedül csináltam meg, anyu segítsége nélkül. Mondanom sem kell, marhára büszke voltam magamra! :D Ebből következik az is, hogy nem egy bonyolult dolog, a tészta hamar kész van, és finom is. (sütőporral készült, mert akkoriban azért még nem nagyon tudtam élesztős dolgokat csinálni)
Pont aznap tartottunk a csajokkal csokifondü estet, így leteszteltük, mártogatni mennyire jó (jelentem, átment a teszten:D) Viszont önmagában, egy pohár tejjel is nagyon finom:)



Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 12 dkg vaj
  • 24 dkg cukor
  • 1,25 dl tej
  • 24 dkg rétesliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 1,5 dkg cukrozatlan kakaópor
  • a forma kikenéséhez vaj és (szitált) prézli
Elkészítés:
  1. A tojásokat szétválasztom.
  2. A tojássárgáját habosra keverem a puha vajjal és a cukorral.
  3. Hozzákeverem a tejet, és a sütőporral kevert lisztet.
  4. A tojásfehérjéből pici sóval és citromlével habot verek.
  5. A tésztát óvatosan összeforgatom a habbal.
  6. (lusták beleszitálják a kakaót, és kevernek rajta egyet-kettőt, amíg nincs por a tetején, és ezt rakják a formába, mint én:D)
  7. Hivatalosan: a tésztát kettéosztom, és az egyik felébe beleszitálom a kakaót, és óvatosan összeforgatom.
  8. A kuglófformát kikenem vajjal, és prézlit szórok bele.
  9. A formába felváltva belekanalazom a fehér és a sötét tésztát.
  10. kb. 165 fokon légkeverésen 1 órát sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése