2011. október 9., vasárnap

Pipicke féle citromtorta

Régen a Rákóczi túrós volt a kedvenc tortám, amit a szülinapomra kértem, de amióta megkóstoltam ezt a citromos túrótortát, azóta inkább ezt rendelem. A nehézséget az elkészítésben az jelenti, hogy a már kész tortát ne ejtsük le a lépcsőre, mert a díszítés könnyen elsüllyedhet benne:) Amúgy roppant egyszerű, sütni sem kell, nyáron hűs és fanyar, télen pedig a nehéz ételek mellett esik jól. (persze télen is fanyar:D)


 Hozzávalók:
  • 20 dkg zabpehely (én az apróbbszeműt szoktam használni, nem azt a durva nagy müzliszerűt)
  • 3 dkg barnacukor
  • annyi (Hulala márkájú) tejszín, hogy összeálljon masszává a tészta (egy 2 dl-es doboz bőven elég, a maradék pedig mehet a krémbe)
  • 5 dkg vaj
  • esetleg 5-6 dkg mandula vagy dió
  • 1/2 kg túró, vagy több, mert az ember úgyis kóstolgatja
  • 60-70 dkg joghurt (a görög tejszínes pl. nagyon jó, masszív, tartalmas)
  • ízlés szerint cukor vagy édesítő (megjegyzés: nekem valahogy a hűtés után mindig kevésbé édes, mint amennyire emlékszem)
  • 3-4 citrom leve és héja
  • 1 lime leve és héja
  • másfél csomag por zselatin éppen ahhoz elég, hogy ne folyjon szét, de aki biztosra akar menni, az rakjon bele 2 csomagot (Dr. Oetker pl. tökéletes)
Elkészítés:
Bár nem muszáj, de én jobban szeretem, ha a zabpelyhet egy serpenyőben kicsit lepirítom, majd beleöntöm egy nagy tálba, hozzáadom a cukrot, a puha vajat, a diót vagy mandulát, és annyi tejszínt öntök hozzá, hogy olyan trutyis legyen. Egy tortaforma aljába fóliát teszek (nem alut), és belenyomkodom a zabos trutyit. 
Aztán a mosogatás elkerülése végett ugyanabba a tálba belerakom a túrót, a joghurtot, cukrot, citromhéjat, a langyosított citromlében elkevert zselatint (nekem mindig jó csomós, de türelmetlen is vagyok, meg béna is:D), és kóstolgatom, hogy finom e. A hűtés után kicsit veszt az intenzitásából főleg az édes íz, eszerint csinálom. Ezt az egészet ráöntöm a zabpehelyre, majd legalább 2-3 órára, vagy éjjelre berakom a hűtőbe. Aznap és másnap is lehet díszíteni, én a maradék 1-1 citrommal és lime-mal tettem ezt meg. Szerintem tök egyszerű, de nagyszerű recept:) Köszönet érte Pipickének!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése