2011. október 13., csütörtök

"gusztustalan" édességek rovatunk folytatódik

Ha már volt egy gusztustalan kinézetű süti, akkor jöjjön egy bizarr pite is, figyelem, sütőtökgyűlölők ugorják át ezt a bejegyzést.
Szóval ha már maradt egy kis gyömbérem tegnapról, gondoltam megcsinálom megint a gyömbéres tökpitét, mert nekem tavaly nagyon ízlett. Meg kell jegyeznem, annyira nem vagyok oda a tökért, de ilyen formában bármennyit magamba tudok tömni. A répatortával ellentétben, aminek szerintem nincs répaíze, a tökpitének bizony tökíze van. Hugi méla undorral gyűrt le fél szeletet belőle, anyu viszont majdnem fél tepsivel befalt, úgy ízlett neki. Nekem is nagyon ízlik. Viszont az elkészítése elég sok időt igényel:( 
Szóval itt a recept:

Hozzávalók:
Tészta:
  • 20-22 dkg liszt
  • 10 dkg hideg vaj
  • 8 dkg cukor
  • 1 tojás
  • fahéj
Töltelék:
  • kb. 50 dkg sütőtökpüré (ehhez még gyömbérkarikák)
  • 4 tojás
  • 8-10 dkg cukor
  • 1 kanál friss reszelt gyömbér (én egy evőkanálnyit raktam, a recept teáskanálnyit ír)
  • 2-3 evőkanál tejszín
  • fahéj
  • és ha nagyon-nagyon híg, akkor pici vaníliás pudingpor (a múltkoriba tettem, masszív lett, ebbe nem, lazább lett)
Elkészítés:
Először kimagozom a tököt, és rárakom a sütőrácsra, majd alá berakok egy tepsit, melybe olyan 2-3 ujjnyi vizet és kb. 6  gyömbérkarikát rakok. (az egy ujjnyi simán elpárolog, és akkor a gyömbér biza megég.....) A tepsi azért jó, mert a gyömbéres vízben párolódik a tök, és a rácsról a tepsibe csöpög a lé, nem pedig a sütő aljára. 190 fokon háromnegyed/1 óra elég neki. 
Közben gyorsan összeállítom a tésztát: a cukrot és a lisztet összekeverem a fahéjjal, majd a hideg vajat nagylukú sajtreszelőn belereszelem, úgy, hogy közben folyamatosan keverem a kezemmel, hogy a reszelék ne ragadjon egy tömbbe. Elmorzsolom, és beleütöm a tojást. A lehető legrövidebb idő alatt összeállítom a tésztát, és mehet be a hűtőbe egy órára. A pitetésztáknak nem tesz jót a meleg......
Ha a tök már megsült, kiveszem a sütőből hűlni. Addig összekeverem a tojást, a cukrot, a tejszínt és a gyömbért, szentségelve, hogy fröcsköl, majd belekanalazom a héjából kikapart tököt is, és még jobban szentségelek, ahogy a szemembe ment tököt próbálom kipiszkálni.....:D Aztán az egészet a zárt turmixban összeturmixolom, így habos is lesz, és homogén is, és a további konyhatakarítástól is megkímélem magam.
A tésztát alaposan belisztezett deszkán 3-4 cm-rel szélesebbre nyújtom, mint a tortaforma, majd beleteszem úgy, hogy az oldalára is jusson. Kibélelem alufóliával a tésztát, majd sütő- vagy szárazbabot öntök rá, hogy lenyomja, és 190 fokos sütőbe dugom, olyan 10 percre. Miután kiszedem, mehet ki belőle a fólia meg a bab, és mehet vissza 160 fokon 5-8 percre (igazából a második visszatételt én kifelejtettem, de semmi baja nem lett a tésztának:D) Szóval fólia és bab nélkül beleöntöm a tökös trutyit, és visszadugom a sütőbe (160 fok), 30-35 perc alatt kész is van. Utána leöntöttem karamellel, de ez már végképp csak szőrözés volt:D
Nyammm:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése