2012. május 9., szerda

Almás császármorzsa

A morzsa elnevezés ebben az esetben talán annyira nem állja meg a helyét, mindenesetre finom, laktató és gyors kaja. Még egy ősrégi szakácskönyvben találtam a receptet, hamis császármorzsa néven, és megtetszett. A sima változatát elég sokszor csinálom, vagyis csináltam, pár éve viszont valahogy eszembe sem jutott. Aztán ma megéheztem, de a tésztához, meg a halhoz, meg a zöldséghez és egyéb gyors kajákhoz valahogy nem volt kedvem, és amikor körülnéztem a kamrában, megakadt a szemem a grízen. De egy tejbegríz receptet csak nem fogok feltenni ide :D Az alma ötlete meg onnan jött, hogy a nyuszinak adtam egy felet, de a másik felét nem volt kedvem magában megenni, így belereszeltem a tésztába. Mutatósnak nem túl mutatós, viszont fincsi lett :)



Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 1 dl tej
  • egy fél alma
  • annyi gríz, hogy a tészta sűrű palacsintatésztára hasonlítson
  • málnaszörp vagy lekvár, ízlés szerint
Elkészítés:
  1.  A tojást egy tálban felverem, majd hozzákeverem a tejet, és belereszelem az almát.
  2. Annyi grízt öntök hozzá, hogy sűrű palacsintatésztára hasonlítson az állaga.
  3. Az eredeti recept azt írta, hogy félre kell tenni 15 percre, hogy a gríz egy kicsit megdagadjon, de én ezt sosem vártam meg.
  4. Egy serpenyőbe pici olajat öntök, és beleöntöm a tésztát. 
  5. Fakanállal kevergetem, ameddig át nem sül, vagy apróbb darabokra nem esik. Általában nem szokott, viszont jól át kell masszírozni, hogy rendesen megsüljön.
  6. Ha kész, mehet a tányérra, és ízlés szerint lehet rá tenni mindenfélét. Egy adag nekem sok, de a nagyétkűek biztos megbirkóznak vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése