2012. április 2., hétfő

Győzikés süti, bár igazából zebratorta néven fut



Kezdek rájönni, hogy kétféle stresszkezelési módszerem van, ami segít lenyugodni: ha sütök, és ha futok. A kettő együtt pedig pont jó, csak az egyensúlyra kell odafigyelni, nehogy a süti felé tolódjon el :) Ma is ez történt, már tegnap este óta rossz előérzetem volt, ma meg katasztrofális kedvem van. Vagyis már jobb, mert csináltam Győzikés sütit, és futni is mindjárt megyek.
A receptre anyu hívta fel a figyelmem, a NoSalty-ról van. Elolvastam a kommenteket is, hogy kikerüljem az esetleges bakikat, aztán nekiláttam. Persze a felénél jöttem rá, hogy nincs itthon kakaópor, csak Ovomaltin nevű csoda, amitől persze nem lett barna a barna rész, csak kicsit sötétebb krémszínű, így arról nem raktam fel képet. De nagyon finom volt. Most másodjára futottam neki, és már a szemmértékre felezés is egész jól ment, viszont most a teteje repedt be, korán vettem le róla a sütőpapírt. Nembaj, gyakorlat teszi a mestert. Kicsit pepecselős a kanalazgatás, de megérni, mert a végeredmény látványos, ritkán van olyan recept, ami ilyen szép magas-csíkos sütit eredményez. Bár én rögtön Győzikére meg a zebramániájára asszociáltam :D 



Hozzávalók:
  • 5 tojás szétválasztva
  • 25 dkg cukor
  • 1,25 dl langyos víz
  • 2,5 dl olaj
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 37 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 evőkanál cukrozatlan kakaó
Elkészítés:
  1. A tojássárgáját habosra keverem a cukorral és a vaníliás cukorral.
  2. Hozzákeverem a vizet is, majd belekanalazom a sütőporral kevert lisztet, és apránként az olajat is. (felváltva, hogy ne legyen se túl híg, se túl sűrű)
  3. A fehérjéből habot verek, és összeforgatom a tésztával.
  4. Szemre kettéosztom a tésztát, és az egyik felébe beleszitálok két evőkanál kakaót, és ezt is összeforgatom. (hát, őszintén szólva óvatosan, de ilyenkor már szegény hab eléggé összetört, a sötét tészta kicsit sűrűbb is lesz emiatt)
  5. Egy tortaformát kibélelek sütőpapírral, majd először a fehér tésztából teszek két evőkanállal a forma közepére, majd ennek a közepére jöhet 2 evőkanál a sötét tésztából. Nem kell elkenni, mert ahogy felváltva mindig a közepére jön az újabb adag cucc, szépen kinyomja a régebbi rétegeket a szélére.
  6. Ezt addig folytatom, míg el nem fogy. Ha látom, hogy pl. a fehérből kevesebb van, csalok, és abból csak egy evőkanállal teszek a közepére.
  7. 180 fokon kb. 45-50 percig sütöm. Az első 20 percre érdemes sütőpapírt tenni a tetejére, hogy ne repedjen ki, de ha sokáig rajtamarad, beleragad a növő tésztába, és az gáz :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése